رهپویان
سفارش تبلیغ

بیانیه لوزان؛ دادهها و ستادهها

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وظیفه مذاکره کنندگان ایرانی در شرایط کنونی آن است تا تعهد غرب مبنی بر لغو یک باره همه تحریم های هسته ای به گونه ای شفاف و غیر قابل گریز در توافق نهایی درج گردد. در این صورت عملاً مسؤولیت آینده مذاکرات و نتیجه آن دیگر متوجه نظام و جبهه مؤمن انقلاب نیست، بلکه این غربی ها هستند که به دنبال توپ در زمین خودشان خواهند دوید.مذاکرات هسته ای لوزان

در حقیقت می توان ادعا نمود دشواری آمریکا برای اجرایی ساختن توافق - خصوصاً در حوزه لغو تحریم ها- بسیار زیاد و تا حدی است که شاید اجرای آن را غیرممکن سازد. این مهم را می توان در اظهارات اخیر اوباما مشاهده کرد آنجا که با نگرانی از ناتوانی در اقناع کنگره در پذیرش توافق، گفت: «اگر کنگره این توافق را بدون تحلیل کارشناسی و بدون ارائه جایگزین منطقی  از بین ببرد، آمریکا در شکست دیپلماسی مقصر شناخته خواهد شد. اتحاد بین المللی فرو خواهد پاشید و مسیر به سمت مناقشه عمیق تر خواهد شد. مردم آمریکا این مسأله را درک می کنند. به همین جهت اکثریت قاطع از راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران دفاع می کنند.»

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : بیانیه لوزان؛ داده‌ها و ستاده‌ها

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

5 اصل راهنمای مذاکراتی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب

آن بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از سال 1394 که ناظر به مذاکرات هسته ای بود، پاسخی راهگشا به گره هایی محسوب می شود که همچنان راه رسیدن به توافق را در مذاکرات مسدود کرده است.

خبرگزاری فارس: 5 اصل راهنمای مذاکراتی در فرمایشات رهبر معظم انقلابتیم مذاکره کننده ایرانی اکنون راه حل های بالقوه درباره مسائل مورد اختلاف را در اختیار دارد و آنگونه که وزیر محترم خارجه اعلام کرده است این هفته برای نهایی کردن این راه حل ها دوباره به ژنو خواهد رفت. 

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اول فروردین 1394 در واقع اصول راهنمایی به دست می دهد که بر اساس آن تیم مذاکره کننده می تواند تصمیم بگیرد که از میان یک سلسله راه حل های بالقوه، کدام یک قابل نهایی شدن است.

نخستین نکته راهبردی در این سخنان آن بود که ایشان به صراحت گفتند امریکا به این مذاکرات نیاز دارد. مهم ترین نتیجه این سخن این است که تهدید امریکایی ها به ترک میز مذاکره را نباید جدی گرفت. همانطور که ایشان با دقتی ستودنی تاکید فرمودند این نیاز در امریکا یک نیاز دوحزبی است و حتی اگر دولتی جمهوری خواه هم بر سر کار بود، امروز جز پیمودن همین مسیری که دموکرات ها درون اتاق مذاکره در حال پیمودن آن هستند، راهی نداشت.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : 5 اصل راهنمای مذاکراتی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

هم دلی و هم زبانی دولت و ملت؛ چگونه؟

تجربه انقلاب اسلامی به‌مثابه انقلابی مردمی نشان داده است که مشکلات جز با حضور مردم قابل‌حل نیستند و لذا غلبه بر مشکل اقتصادی و حرکت به سمت پیشرفت کشور مانند دفاع مقدس، جهاد سازندگی، بحران‌های سیاسی مثل گروهک‌ها و فتنه 78 و 88 و مسائل فرهنگی فراتر از توان حاکمیت است.

چرا همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت؟ شعار انتخاب‌شده مقام معظم رهبری از چند منظر دارای اهمیت جدی است و موضوعیت پیدا می‌کند:‌
 
1- عدم از بین رفتن سازمان اصلی تحریم حتی در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای و برنامه دشمن برای ایجاد آشوب

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

همه دولت را کمک کنند؛ دولت منتقدان را تحقیر نکند

به گزارش «نسیم» در نخستین روز از سال 1394، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در رواق امام خمینی(ره) و صحن های مجاور گرد آمده بودند، در سخنان مهمی به تبیین شعار امسال، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» پرداختند و با تاکید بر وظیفه‌ی دو جانبه‌ی حمایت مردم از دولت قانونی و مشروع و همچنین لزوم سعه صدر مسئولان در مقابل انتقاد های منطقی، به چهار پایه اصلی هندسه نظام اسلامی و فرصت ها و چالش های پیش روی نظام اشاره کردند و گفتند: هدف گذاری و برنامه ریزی مسئولان برای پیشرفت و رونق اقتصادی و کمک آحاد مردم به ویژه فعالان اقتصادی و رسانه ها به اقتصاد ملی، وظیفه ای بزرگ و همگانی است و امروز عرصه اقتصادی، عرصه کارزاری خاص است که نیازمند حرکتی جهادی، بر اساس بسیج توانایی‌ها و ابتکارات درونی و با استفاده از ابزار ها، شیوه ها و سیاست های خاص این کارزار است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : همه دولت را کمک کنند؛ دولت منتقدان را تحقیر نکند

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

از آغاز افشاگری توکلی علیه مهدی هاشمی تا واریز یک حقوق ویژه به ح

مهمترین خبرهایی که امروز، نظر سایت های خبری را به خود جلب کرده و در تیتر یک آنها جا گرفته است چیست؟ سایت های مختلف خبری با رویکردهای گوناگون سیاسی، امروز به روی چه موضوعی تمرکز کرده اند؟


پایگاه 598 به صورت روزانه اقدام به انتشار صفحه نخست برخی از رسانه های خبری کشور می نماید. 

صفحه نخست سایت های خبری امروز را ببینید...

سایت خبری رجانیوز:

* رییس جمهور خطاب به منتقدان: خدا به بدن سالم عقل سالم بدهد + فیلم 
* ماجرای برداشت 1.2 میلیارد دلاری و بحران در شرکت بازرگانی دولتی ایران
* معجزه‌ی «قهرمان» در دل یک نقد گزنده اجتماعی




سایت خبری مشرق:

* 10 دستاورد جدید که ماهواره و موشک فجر برای صنعت فضایی ایران ارمغان آوردند+عکس 
* ازدواج‌هایی‌بدون‌حضور خانواده و خودکشی ناموسی 
* آنکارا چگونه از بازرگانان ترک برای حضور در ایران حمایت کرد؟ 

 



سایت خبری بولتن:


کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<      1   2   3   4   5   >>   >